Analisis Penerapan Sistem Promotion Mix pada Waroeng Omah

Wynnie, Wynnie (2020) Analisis Penerapan Sistem Promotion Mix pada Waroeng Omah. Project Report. Universitas Internasional Batam. (Submitted)

[img]
Preview
Text
k-1641066-abstract-en.pdf

Download (149kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641066-abstract-id.pdf

Download (120kB) | Preview
[img] Text
k-1641066-bibliography.pdf

Download (286B)
[img]
Preview
Text
k-1641066-chapter1.pdf

Download (647kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641066-chapter2.pdf

Download (511kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641066-chapter3.pdf

Download (434kB) | Preview
[img] Text
k-1641066-chapter4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (440kB) | Request a copy
[img] Text
k-1641066-chapter5.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (577kB) | Request a copy
[img] Text
k-1641066-chapter6.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (550kB) | Request a copy
[img]
Preview
Text
k-1641066-chapter7.pdf

Download (196kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641066-cover-id.pdf

Download (13kB) | Preview

Abstract

Kerja praktek merupakan sebuah kegiatan yang dilakukan selama masa perkuliahan mahasiswa yang bertujuan agar mahasiswa dapat membantu UMKM dalam mengatasi permasalahan yang sedang dihadapinya. Dengan itu, penulis melakukan kerja praktek di Waroeng Omah dengan membantu pemilik dalam mempromosikan Waroeng Omah kepada mahasiwa Universitas Internasional Batam (UIB) dan pengunjung Grand Mall Batam terutama pada pengunjung asing. Adanya kerja praktek ini dapat membuat penulis merasakan secara langsung dalam membangun sebuah UMKM dan dapat memperoleh ilmu dari lapangan secara langsung. Adapun topik yang dibahas pada laporan kerja praktek ini adalah Analisis Penerapan Sistem Promotion Mix pada Waroeng Omah. Dalam kerja praktek ini, penulis melakukan perancangan sistem promotion mix (bauran promosi) pada Waroeng Omah untuk membantu Waroeng Omah dalam meningkatkan penjualan dan juga meningkatkan jumlah pelanggan baru. Penulis melakukan menerapan sistem promotion mix pada Waroeng Omah dengan advertising yang berupa menyebarkan brosur, penggunaan pelayanan go-food dan grab food, dan mendaftaran pada google map, serta direct marketing berupa penggunaan aplikasi Instagram. Hasil yang diterima dari penerapan sistem promotion mix pada Waroeng Omah dengan menerapkan advertising dan direct marketing mendatangkan dampak positif pada Waroeng Omah berupa peningkatan penjualan dan peningkatan jumlah pelanggan baru pada Waroeng Omah. ********************************************************************** Practical work is an activity carried out during the student lecture period which aims students can help the shop in overcoming the problems they are facing. So the author do practical work at Waroeng Omah by helping the owner in promoting Waroeng Omah to college students of Universitas Internasional Batam (UIB) and the visitors of the Grand Mall Batam, especially for foreign visitors. The existence of this practical work can make writer feel directly in building a UMKM and can gain knowledge from the field directly. The topic discussed in this practical work report is Analysis Application of Promotion Mix System at Waroeng Omah. In this practical work, the author designs a promotion mix system on Waroeng Omah to help Waroeng Omah increase the sales and also increase the number of new customers. The author applies the promotion mix system at Waroeng Omah with advertising in the form of spread the brochures, use go-food and grab food services, and registering on google maps, and then in direct marketing in the form of using the Instagram application. The results from implementing the promotion mix system at Waroeng Omah by implementing advertising and direct marketing have a positive impact on Waroeng Omah in the form of increased the sales and increase in the number of new customers at Waroeng Omah.

Item Type: Monograph (Project Report)
Additional Information: Similarity: 24
Uncontrolled Keywords: promotion mix, advertising, direct marketing
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products
Divisions: School of Economic and Business > Management
SWORD Depositor: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Depositing User: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Date Deposited: 30 Apr 2020 09:28
Last Modified: 30 Apr 2020 09:30
URI: http://repository.uib.ac.id/id/eprint/2867

Actions (login required)

View Item View Item