Edgina, Jesseline (2018) Kegiatan Seorang Trainee di Departemen Front Office Chang Jiang International Hotel China. Project Report. Universitas Internasional Batam. (Submitted)
Text
k-1641248-abstract-en.pdf Download (282B) |
|
Text
k-1641248-abstract-id.pdf Download (282B) |
|
Text
k-1641248-bibliography.pdf Download (283B) |
|
Text
k-1641248-chapter1.pdf Download (279B) |
|
Text
k-1641248-chapter2.pdf Download (279B) |
|
Text
k-1641248-chapter3.pdf Download (279B) |
|
Text
k-1641248-chapter4.pdf Restricted to Repository staff only Download (279B) | Request a copy |
|
Text
k-1641248-chapter5.pdf Restricted to Repository staff only Download (279B) | Request a copy |
|
Text
k-1641248-chapter6.pdf Restricted to Repository staff only Download (279B) | Request a copy |
|
Text
k-1641248-chapter7.pdf Download (279B) |
|
Text
k-1641248-cover-id.pdf Download (279B) |
Abstract
China adalah sebuah Negara yang terletak di Asia timur yang beribukota di Beijing Negara ini memiliki jumlah penduduk terbanyak didunia dan luas wilayah 9,69 juta kilometer persegi, menjadikan Negara ke-4 terbesar didunia. Salah satu kota dichina adalah kota YangJiang (??). Kota Yangjiang adalah sebuah kota tingkat kabupaten di pantai barat daya provinsi Guangdong, yang dikenal dengan kota yang indah dari pemandangan hijau birunya yaitu gunung dan laut. Dikota Yang Jiang ini terdapat sebuah hotel yang bernama Changjiang International Hotel. Hotel ini memiliki bangunan yang bernuasa eropa dengan gaya kontinental yang dikelilingi oleh pemandangan hijau seperti gunung ,bunga dan perpohonan. Semua fasilitas hotel sesuai dengan standar berbintang 4. Hal inilah yang mendasari penulis untuk melaksanakan kegiatan kerja praktek di Chang Jiang International Hotel. Tujuan penulis dalam melaksanakan kerja praktek ini adalah sebagai salah satu persyaratan untuk menyelesaikan gelar sarjana pada jurusan manajemen konsentrasi pariwisata, serta untuk memperoleh gambaran mengenai praktek kerja nyata di industry perhotelan khususnya departemen front office. Metode yang penulis gunakan dalam menyusun laporan kerja praktek ini adalah dengan metode observasi, metode wawancara dan dokumentasi. Kegiatan kerja praktek di Chang Jiang International Hotel khususnya di departemen Front Office, telah memberikan penulis ilmu dalam hal penanganan dan pelayanan tamu, serta penanganan masalah-masalah yang terjadi di seputar departemen tersebut. Selain itu, pelaksanaan kerja praktek ini telah memberikan banyak pengalaman terhadap penulis dalam dunia kerja yang sesungguhnya di dunia perhotelan. ********************************************************************** China is a country located at East Asia. The capital, Beijing, is the world's most populous city with an area of 9.69 millions square kilometers and the fourth largest city in the world. One of the cities in China is called Yang Jiang City. Yang Jiang City is a district-level city on the southwest coast of Guang Dong Province, famous for its beautiful blue and green mountains and sea scenery. In Yang Jiang City, there is a hotel called Chang Jiang International Hotel. The hotel has a continental-style building and surrounded by mountains, greenery with flowers and trees. All hotel facilities are in line with the four-star standard, which is the basis for the author's actual work activities at the Chang Jiang International Hotel. The author's aim is to complete an internship at the Chang Jiang International Hotel, the guest room department is one of the requirements of the hotel management department, and is also an overview of the actual work practice of the hotel industry, especially the front desk department. The method used by the author in writing this actual work report, is through observation methods, interview methods and documentation. Internships at the Chang Jiang International Hotel, especially in the front desk department, serve the guests and deal with problems that occur around the department. In addition, this internship provides a lot of experience for the author.
Item Type: | Monograph (Project Report) |
---|---|
Additional Information: | Similarity: 23 |
Uncontrolled Keywords: | Front Office Department, Receptionist, Operator Chang Jiang International Hotel |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation > G Geography (General) > Travel. Voyages and travels (General) > Travel and state. Tourism |
Divisions: | School of Economic and Business > Tourism |
SWORD Depositor: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Depositing User: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Date Deposited: | 06 May 2020 09:19 |
Last Modified: | 06 May 2020 09:21 |
URI: | http://repository.uib.ac.id/id/eprint/3223 |
Actions (login required)
View Item |