Kelvin, Kelvin (2020) Implementasi Promotion Mix di Nasi Kari Owen untuk Meningkatkan Penjualan dengan Cara Sales Promotion. Project Report. Universitas Internasional Batam. (Submitted)
|
Text
k-1641120-abstract-en.pdf Download (190kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641120-abstract-id.pdf Download (200kB) | Preview |
|
Text
k-1641120-bibliography.pdf Download (286B) |
||
|
Text
k-1641120-chapter1.pdf Download (253kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641120-chapter2.pdf Download (225kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641120-chapter3.pdf Download (225kB) | Preview |
|
Text
k-1641120-chapter4.pdf Restricted to Repository staff only Download (250kB) | Request a copy |
||
Text
k-1641120-chapter5.pdf Restricted to Repository staff only Download (208kB) | Request a copy |
||
Text
k-1641120-chapter6.pdf Restricted to Repository staff only Download (240kB) | Request a copy |
||
|
Text
k-1641120-chapter7.pdf Download (198kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641120-cover-id.pdf Download (33kB) | Preview |
Abstract
Studi ini dibuat dan diterapkan untuk mengeksekusi permasalahan yang terdapat pada Nasi Kari Owen untuk mencapai tingkat penjualan lebih tinggi terhitung dari periode waktu yang lalu dari 1 Oktober 2019 hingga 31 Desember 2019. Berdasarkan penelitian ini, kami lebih memikirkan bagaimana cara yang baik untuk mempromosikan produk yang sedang di jual. Untuk menjaga agar bisnis ini tetap berjalan dan bertahan dari persaingan, kita membutuhkan keterampilan serta pengalaman pemasaran yang baik. Dengan memiliki keterampilan dan pengalaman pemasaran tersebut, kita dapat mengomunikasikan produk kami dan memberikan mereka gambaran tentang mengapa mereka harus membeli produk yang sedang kita jual dan Marketing Mix itu sendiri memiliki 5 strategi yang biasa lebih dikenal sebagai personal selling, sales promotion, advertising, public relation, direct marketing. Dan agar hasil studi ini membuahkan hasil, penulis mengunjungi lokasi untuk mengamati serta menganalisis lokasi. Penulis juga mewawancarai pemilik untuk mendapatkan informasi lebih lanjut tentang masalah atau hambatan yang terjadi selama berjualan. Setelah analisa selesai, penulis pun mendapatkan kesimpulan, cara apa saja yang dapat digunakan untuk promosi serta membantu meningkatkan profit mereka, dan menjaga konsumen mereka agar tetap loyal. ********************************************************************** This study was created or intended to execute all of the problems within Nasi Kari Owen to achieve more selling rate comparing from the past period of time from 1 October 2019 to 31 December 2019. Based on the study, we focused on how to promote the products we are selling. In order to keep the business going on or in order to survive from the competition with the competitors, we need a good marketing skills or experience. By marketing skills and experience, we can communicate our products and give them more details about why they should buy our products and Marketing Mix itself has 5 main strategies which we called personal selling, sales promotion, advertising, public relation, direct marketing. And in order to make a successful study result, we or the author went to the location to observe and analyze the location and author interviewed the owner to get more information about the problems or obstacles in selling. After analyzing, author finally can get a conclusion with what ways can we promote and help to increase their profit, and keep consumers being loyal.
Item Type: | Monograph (Project Report) |
---|---|
Additional Information: | Similarity: 20 |
Uncontrolled Keywords: | Nasi Kari Owen, marketing mix |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products |
Divisions: | School of Economic and Business > Management |
SWORD Depositor: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Depositing User: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Date Deposited: | 05 May 2020 04:24 |
Last Modified: | 05 May 2020 04:26 |
URI: | http://repository.uib.ac.id/id/eprint/3095 |
Actions (login required)
View Item |