Strategi Penerapan Marketing Mix pada Warung Kaki Lima di Kota Tanjungpinang

Susana, Susana (2020) Strategi Penerapan Marketing Mix pada Warung Kaki Lima di Kota Tanjungpinang. Project Report. Universitas Internasional Batam. (Submitted)

[img]
Preview
Text
k-1641025-abstract-en.pdf

Download (175kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641025-abstract-id.pdf

Download (200kB) | Preview
[img] Text
k-1641025-bibliography.pdf

Download (286B)
[img]
Preview
Text
k-1641025-chapter1.pdf

Download (539kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641025-chapter2.pdf

Download (317kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641025-chapter3.pdf

Download (405kB) | Preview
[img] Text
k-1641025-chapter4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (459kB) | Request a copy
[img] Text
k-1641025-chapter5.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (576kB) | Request a copy
[img] Text
k-1641025-chapter6.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (318kB) | Request a copy
[img]
Preview
Text
k-1641025-chapter7.pdf

Download (233kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641025-cover-id.pdf

Download (54kB) | Preview

Abstract

Pelaksanaan kerja praktek ini bertujuan untuk membantu menyelesaikan permasalahan yang terjadi pada bauran pemasaran di Warung Kaki Lima didalam strategi penerapan bauran pemasaran karena tidak pernah melakukan promosi untuk memperluas target pasarnya. Warung Kaki Lima didirikan pada tahun 2018 dengan bantuan 15 orang karyawannya. Penulis mengerjakan aktivitas kerja praktik ini di mulai pada tanggal 15 Oktober 2019 sampai dengan 15 Desember 2019. Menggunakan bauran pemasaran yang tepat merupakan hal yang penting dalam mengembangkan usaha. Memilih strategi pemasaran yang baik akan meningkatkan pendapatan suatu tempat usaha. Untuk membuktikan bahwa bauran pemasaran sangat berpengaruh besar jika digunakan dalam membangun suatu usaha penulis ingin mengimplementasikan marketing mix yang tepat untuk memperluas target pasar. ********************************************************************** Marketing mix is the completeness of the sales instruments required by an effort to get a marketing mission when it meets the target of the buyer, in the strategy of implementing the marketing mix, Warung Kaki Lima never do promotions to expand their target market. Warung Kaki Lima was founded in 2018 with the help of 15 employees. The author worked on this practical work project on 15 October - 15 December 2019.. This method is important in developing a business. Choosing a good marketing strategy will increase the income of a place of business. For this reason, this report will serve as a record of the results of implementing the ideas of the authors that have been designed for Warung Kaki Lima.

Item Type: Monograph (Project Report)
Additional Information: Similarity: 11
Uncontrolled Keywords: Marketing Mix
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products
Divisions: School of Economic and Business > Management
SWORD Depositor: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Depositing User: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Date Deposited: 04 May 2020 03:43
Last Modified: 04 May 2020 03:45
URI: http://repository.uib.ac.id/id/eprint/2943

Actions (login required)

View Item View Item