Micheal, Micheal (2020) Perancangan Strategi Pemasaran Melalui Social Media Marketing pada WEY Florist di Kota Batam. Project Report. Universitas Internasional Batam. (Submitted)
|
Text
k-1641320-abstract-en.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
k-1641320-abstract-id.pdf Download (1MB) | Preview |
|
Text
k-1641320-bibliography.pdf Download (286B) |
||
|
Text
k-1641320-chapter1.pdf Download (289kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641320-chapter2.pdf Download (277kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641320-chapter3.pdf Download (272kB) | Preview |
|
Text
k-1641320-chapter4.pdf Restricted to Repository staff only Download (292kB) | Request a copy |
||
Text
k-1641320-chapter5.pdf Restricted to Repository staff only Download (271kB) | Request a copy |
||
Text
k-1641320-chapter6.pdf Restricted to Repository staff only Download (827kB) | Request a copy |
||
|
Text
k-1641320-chapter7.pdf Download (265kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641320-cover-id.pdf Download (11kB) | Preview |
Abstract
Pelaksanaan kerja praktek pada salah satu UMKM di kota Batam yaitu WEY florist memiliki tujuan untuk melakukan analisa terhadap permasalahan yang dihadapi dan strategi pemasaran yang digunakan saat ini dan kerja praktek ini dilakukan untuk membantu perusahaan merancangan strategi pemasaran baru agar dapat bersaing dan meningkatkan penjualan kedepannya. WEY Florist saat mengalami penjualan yang turun dari tahun ke tahun dan strategi yang digunakan hanya melalui mulut ke mulut dari teman, keluarga, dan rekan kerja. Pada pelaksanaan kerja praktek ini, penulis mengumpulkan data dengan menggunakan metode tatap muka secara langsung dengan pemilik langsung, dimana penulis mengumpulkan data yang dibutuhkan untuk di analisis dan dijadikan sebagai dasar dalam perancangan strategi pemasaran. Pada tahap perancangan, penulis melakukan rancangan mulai dari pembuatan akun media sosial, rancangan fitur yang dapat digunakan, dan penggunaan iklan berbayar pada media sosial instagram, dan rancangan ini diinformasi kepada pemilik agar dapat ditindak lanjuti. Selanjutnya pada implementasi, penulis bersama dengan pemilik melakukan implementasi dimulai dari pembuatan akun instagram, fitur yang dapat digunakan berserta manfaatnya, instagram ads atau iklan berbayar, dan rancangan promosi pada produk dan jasa agar dapat bersaing dan menarik perhatiaan konsumen. Implementasi dilakukan secara bertahap dan dalam memposting pada media sosial instagram, pemilik harus dapat memilih foto dan video yang berkualitas dan memiliki daya tarik. Pada perancangan yang telah diterapkan, hasil dari implementasi tersebut adalah adanya strategi pemasaran baru yang dapat dijadikan sebagai alat mempromosikan produk atau jasa dari WEY florist dan juga digunakan sebagai strategi bersaing dengan kompetitor. Berdasarkan informasi yang didapat dari pemilik, bahwa setelah menerapkan strategi pemasaran baru yaitu melalui pemasaran melalui media sosial instagram, pemilik melihat ada konsumen baru yang mulai memesan melalui instagram dan tentu adanya peningkatan jumlah penjualan. ********************************************************************** The implementation of practical work at one of the company in Batam city, thas WEY florist which has the objective to analyze the problems faced and the marketing strategies used today and this practical work is carried out to help companies design new marketing strategies so they can compete and increase future sales. WEY Florist is currently experiencing declining sales from year to year and strategies are used only through word of mouth from friends, family, and coworkers. In the implementation of this practical work, the authors collect data using face-to-face methods directly with the direct owner, where the authors collect the data needed to be analyzed and used as a basis in designing marketing strategies. At the design stage, the authors make plans ranging from creating social media accounts, design features that can be used, and the use of paid advertising on Instagram social media, and this design is informed to the owner so that it can be followed up. Furthermore, in the implementation, the author along with the owner of the implementation starts from creating an Instagram account, features that can be used along with its benefits, Instagram ads or paid advertisements, and design promotions on products and services in order to compete and attract the attention of consumers. Implementation is done in stages and in posting on social media Instagram, the owner must be able to choose quality and attractive photos and videos. In the design that has been implemented, the result of the implementation is the existence of a new marketing strategies that can be used as a tool to promote products or services from WEY Florist and also used as a competitive strategy with competitors. Based on information obtained from the owner, that after implementing a new marketing strategy that is through marketing through Instagram social media, the owner sees that there are new customers who start ordering through Instagram and of course there is an increase in the number of sales.
Item Type: | Monograph (Project Report) |
---|---|
Additional Information: | Similarity: 19 |
Uncontrolled Keywords: | Design Marketing Advertising |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products |
Divisions: | School of Economic and Business > Management |
SWORD Depositor: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Depositing User: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Date Deposited: | 04 May 2020 03:38 |
Last Modified: | 04 May 2020 03:42 |
URI: | http://repository.uib.ac.id/id/eprint/2938 |
Actions (login required)
View Item |