Venny, Venny (2018) Perancangan dan Implementasi Video Company Profile sebagai Media Promosi pada Fusion 5 Cafe & Resto. Project Report. Sistem Informasi. (Submitted)
|
Text
k-1531063-abstract-en.pdf Download (764kB) | Preview |
|
|
Text
k-1531063-abstract-id.pdf Download (651kB) | Preview |
|
Text
k-1531063-bibliography.pdf Download (286B) |
||
|
Text
k-1531063-chapter1.pdf Download (887kB) | Preview |
|
|
Text
k-1531063-chapter2.pdf Download (742kB) | Preview |
|
|
Text
k-1531063-chapter3.pdf Download (684kB) | Preview |
|
|
Text
k-1531063-chapter4.pdf Download (881kB) | Preview |
|
Text
k-1531063-chapter5.pdf Restricted to Repository staff only Download (707kB) | Request a copy |
||
Text
k-1531063-chapter6.pdf Restricted to Repository staff only Download (1MB) | Request a copy |
||
|
Text
k-1531063-chapter7.pdf Download (656kB) | Preview |
|
|
Text
k-1531063-cover-id.pdf Download (18kB) | Preview |
Abstract
Promo restoran dengan cara berupa mengunggah foto ke sosial media dinilai tidak efektif dalam menyampaikan informasi oleh manajemen restoran. Oleh karena itu, sebuah video yang lebih segar perlu diterapkan dan penulis tertarik untuk mengambil proyek pembuatan video company profile. Metode penelitian yang digunakan oleh penulis dalam penelitian terapan adalah mengumpulkan data melalui wawancara secara langsung dengan pemilik restoran. Hasil akhir dari kerja praktek ini adalah sebuah video company profile yang telah disetujui dan dinilai sukses oleh pemilik restoran. Video ini telah diimplementasikan pada Instagram Fusion 5 Café & Resto dan telah mendapatkan lebih dari 200 tontonan dan terbukti sukses dalam mempromosikan restoran dengan media yang mutakhir. ********************************************************************** Restorant promotion by uploading photos to social media are deemed ineffective to deliver information by restourant management. Therefore, it’s a necessity to have fresher video to be implemented and we are trusted to take video company profile development project. The method used by us in this applied research is to gather data by direct interview to owner. The result of this project is a accepted and deemed success. It’s implemented on instagram platform and reach 200 views, thus proved as a successful effort to promote restorant using new media
Item Type: | Monograph (Project Report) |
---|---|
Additional Information: | Similarity: 21 |
Uncontrolled Keywords: | video, restaurant, promotion, sosial media, Instagram |
Subjects: | T Technology T Technology > Information technology |
Divisions: | School of Computer Science > Information System |
SWORD Depositor: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Depositing User: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Date Deposited: | 29 Apr 2020 07:48 |
Last Modified: | 29 Apr 2020 07:50 |
URI: | http://repository.uib.ac.id/id/eprint/2504 |
Actions (login required)
View Item |