Eichi, Soraya (2020) Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Kesetiaan Seseorang Terhadap Suatu Merek Skincare pada Masyarakat di kota Batam. Undergraduate thesis, Universitas Internasional Batam.
|
Text
s-1641206-abstract-en.pdf Download (828kB) | Preview |
|
|
Text
s-1641206-abstract-id.pdf Download (729kB) | Preview |
|
|
Text
s-1641206-bibliography.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
s-1641206-chapter1.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
s-1641206-chapter2.pdf Download (2MB) | Preview |
|
Text
s-1641206-chapter3.pdf Restricted to Repository staff only Download (1MB) | Request a copy |
||
Text
s-1641206-chapter4.pdf Restricted to Repository staff only Download (1MB) | Request a copy |
||
|
Text
s-1641206-chapter5.pdf Download (799kB) | Preview |
|
|
Text
s-1641206-cover-id.pdf Download (18kB) | Preview |
Abstract
Pemasaran merupakan rangkaian strategi dalam upaya peningkatan penjualan dan menghasilkan laba bagi perusahaan. Komunikasi merupakan salah satu indikator utama dalam menyampaikan fungsi dan kegunaan suatu produk maupun jasa. Tingginya tingkat persaingan dalam dunia usaha memungkinkan para pembeli untuk berpindah dan beralih ke produk atau jasa lainnya. Pentingnya merangkul dan membangun komunikasi dengan konsumen berimbas positif pada pembangunan rasa percaya. Komunikasi yang baik dapat mempengaruhi pandangan konsumen terhadap citra merek dan citra perusahaan. Loyalty merupakan komitmen yang di pegang teguh konsumen untuk melakukan pembelian dan meninjau kelebihan produk secara konsisten. Variable yang mempengaruhi kesetiaan dalam peneliatian ini adalah komunikasi merek, citra merek, kepercayaan merek, dan loyalitas merek. Penelitian di kembangkan dengan menggunakan objek penelitian yaitu pengguna skincare product dengan menggunakan kuestioner dengan 22 butir pertanyaan yang mewakili indikator pada setiap variable penelitian. Proses pengolahan data menggunakan program PLS versi 3.0 dengan total 222 responden yang terkumpul. Hasil penelitian menunjukan pengaruh sifnifikan positif pada tiap-tiap variable yang di uji. ********************************************************************** Marketing is a series of strategies in an effort to increase sales and generate profit for a company. Communication is one of the main indicators in conveying the functions and uses of a product or service. The level of competition in the business world allows for buyers to constantly be in search of the most favorable product or service. The importance of embracing and building communication with consumers has a positive impact on building trust. Excellent communication can influence consumers views on brand image and company image. Loyalty is a commitment held by consumers to make purchases and review product strength consistently. Variables that influence loyalty in this study is brand communication, brand image, brand trust, and brand loyalty. This study was developed using the object of research that is the user of skincare products by using a questionnaire with 22 questions that represent indicators on each research variable. The data processing used PLS version 3.0 with a total of 222 respondents collected. The results showed a positive significant effect on each variable tested.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | Similarity: 22 |
Uncontrolled Keywords: | brand communication, brand image, brand trust, brand loyalty |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products |
Divisions: | School of Economic and Business > Accounting |
SWORD Depositor: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Depositing User: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Date Deposited: | 28 Apr 2020 03:20 |
Last Modified: | 28 Apr 2020 03:34 |
URI: | http://repository.uib.ac.id/id/eprint/2318 |
Actions (login required)
View Item |