Analisis Pengaruh Social Commerce terhadap Intention of Co-creation pada E-commmerce di Kota Batam

Pardede, Perdinan Machelino (2020) Analisis Pengaruh Social Commerce terhadap Intention of Co-creation pada E-commmerce di Kota Batam. Undergraduate thesis, Universitas Internasional Batam.

[img]
Preview
Text
s-1641262-abstract-en.pdf

Download (948kB) | Preview
[img]
Preview
Text
s-1641262-abstract-id.pdf

Download (948kB) | Preview
[img]
Preview
Text
s-1641262-bibliography.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
s-1641262-chapter1.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
s-1641262-chapter2.pdf

Download (2MB) | Preview
[img] Text
s-1641262-chapter3.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
s-1641262-chapter4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (2MB) | Request a copy
[img]
Preview
Text
s-1641262-chapter5.pdf

Download (979kB) | Preview
[img]
Preview
Text
s-1641262-cover-id.pdf

Download (12kB) | Preview

Abstract

Media sosial merupakan aplikasi yang sangat popular di Indonesia, dengan adanya media sosial dapat mempermudah pengguna untuk dapat melakukan berbelanja secara online, sosial media banyak digemari oleh kalangan milenial, sehingga banyak pengguna beralih berbelanja ketoko online. Tujuan dari studi ini adalah untuk mengetahui pengaruh yang signifikan dari variabel social support, social commerce information sharing, social commerce value,dan brand engagement terhadap co-creation intention. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui prilaku pengguna social commerce di Kota Batam. Data yang diterapkan pada penelitian ini adalah data primer dengan menyebarkan kuesioner sebagai teknik dalam mengumpulkan data. Jumlah sampel yang diterapkan pada penelitian ini sebanyak 350 responden. Dalam pemilihan sampel menggunakan dengan metode purposive sampling.Riset ini diuji dengan menggunakan program statistika berbasis pada SmartPLS. Hasil PLS yang didapat menyatakan adanya hubungan yang signifikan dari variabel yang di ujikan. Hasil dari penelitian ini adalah menunjukan bahwa variabel Social support, social commerce information sharing, social commerce, dan Brand engagement berpengaruh positif terhadap co-creation intention. hasil penelitian ini dapat dipergunakan para penjual di social commerce untuk dapat meningkatkan penjualan dan pembeli dapat membantu penjual untuk menciptakan nilai merek pada produk, dan penjual di social commerce harus melakukan pendekatan kepada pengguna social commerce untuk mendapatkan hubungan yang baik. ********************************************************************** Social media is a very popular application in Indonesia, with social media making it easier for users to be able to shop online, social media is much favored by millennials, so many users switch to shop online. The purpose of this study is to find out the significant influence of social support variables, social commerce information sharing, social commerce value, and brand engagement on co-creation intention. This research was conducted to determine the behavior of social commerce users in Batam City. The data used in this study are primary data by distributing questionnaires as a technique for collecting research data. The number of samples applied by researchers in this study were 350 respondents. The sample selection uses the purposive sampling method. This research was tested using a statistical program based on SmartPLS. PLS results obtained indicate a significant relationship of the variables tested. The results of this study indicate that the variables Social support, social commerce information sharing, social commerce, and Brand engagement have a positive effect on co-creation intention. The results of this study can be used by sellers in social commerce to increase sales and buyers can help sellers to create brand value on products, and sellers in social commerce must approach social commerce users to get a good relationship.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: Similarity: 20
Uncontrolled Keywords: Social Support, Social Commerce Information Sharing, Social Commerce Value, Brand Engagement, Co-creation Intention
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products
Divisions: School of Economic and Business > Accounting
SWORD Depositor: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Depositing User: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Date Deposited: 27 Apr 2020 08:17
Last Modified: 27 Apr 2020 08:17
URI: http://repository.uib.ac.id/id/eprint/2169

Actions (login required)

View Item View Item