Juleon, Juleon (2018) Perancangan Media Pembelajaran Videoscribe Sastra Indonesia dengan Menggunakan Metode MDLC. Undergraduate thesis, Universitas Internasional Batam.
|
Text
S_1431085_abstract_id.pdf Download (26kB) | Preview |
|
|
Text
S_1431085_approval_sheet.pdf Download (53kB) | Preview |
|
|
Text
S_1431085_bibliography.pdf Download (140kB) | Preview |
|
|
Text
S_1431085_chapter1.pdf Download (147kB) | Preview |
|
|
Text
S_1431085_chapter2.pdf Download (178kB) | Preview |
|
Text
S_1431085_chapter3.pdf Restricted to Repository staff only Download (688kB) | Request a copy |
||
Text
S_1431085_chapter4.pdf Restricted to Repository staff only Download (381kB) | Request a copy |
||
|
Text
S_1431085_chapter5.pdf Download (123kB) | Preview |
|
|
Text
S_1431085_cover_id.pdf Download (9kB) | Preview |
Abstract
Pada zaman yang berkembang karya seni masih tetap merupakan salah satu hiburan Indonesia, karya Sastra Indonesia adalah salah satunya budaya tidak terpisahkan pada pelajaran disekolah oleh karena itu untuk lebih meningkatkan ketertarikan pada para pengguna untuk mengetahui tentang Sastra Indonesia maka tujuan dari penelitian ini adalah untuk merancang dan membuat video animasi tentang Sastra Indonesia agar dapat menyampaikan pengetahuan dan informasi yang terdapat didalamnya. Animasi ini dibuat dengan menggunakan aplikasi Sparkol VideoScribe v2.3. Metode pengembangan yang digunakan peneliti adalah Multimedia Development Life Cycle (MDLC) yang terdiri dari tahap Concept, Design, Material Collecting, Assembly, Testing dan terakhir Distribution. Hasil penelitian yang dicapai adalah sebuah produk multimedia berupa video animasi tentang Sastra Indonesia berbasis VideoScribe yang didesain secara menarik sehingga memiliki daya tarik minat kepada pengguna dan warna yang lebih mudah untuk menangkap informasi yang terdapat didalamnya. ********************************************************************** In these development times, arts is still one of the entertainment of Indonesia, the Indonesia Literature is one culture inseparable from the school lesson therefore to further increase interest to users to know about Indonesian Literature hence the purpose of this research is to design and make an animated video about Indonesian Literature in order to convey the knowledge and information contained therein. This animation was created using the Sparkol VideoScribe v2.3 application. The method of development used by researchers is Multimedia Development Life Cycle (MDLC) which consists of stages of Concept, Design, Material Collecting, Assembly, Testing and the last Distribution. The result of the research is a multimedia product in the form of animated video about Indonesian Literature based on VideoScribe which is designed with a very interesting design so that it has an interest appeal to users and colors that are easier to capture the information contained therein.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | Similarity: 24 |
Uncontrolled Keywords: | Video, Animation, Multimedia, VideoScribe, MDLC |
Subjects: | T Technology > Information technology |
Divisions: | School of Computer Science > Information System |
SWORD Depositor: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Depositing User: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Date Deposited: | 05 Nov 2018 07:14 |
Last Modified: | 05 Nov 2018 07:57 |
URI: | http://repository.uib.ac.id/id/eprint/1091 |
Actions (login required)
View Item |