Augmented Reality untuk Brand Identity Hotel & Residence Nagoya Mansion

Riyanto, Orto (2018) Augmented Reality untuk Brand Identity Hotel & Residence Nagoya Mansion. Undergraduate thesis, Universitas Internasional Batam.

[img]
Preview
Text
s-1431080-abstract-en.pdf

Download (819kB) | Preview
[img]
Preview
Text
s-1431080-abstract-id.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
s-1431080-bibliography.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
s-1431080-chapter1.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
s-1431080-chapter5.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
s-1431080-cover-id.pdf

Download (194kB) | Preview

Abstract

Perkembangan media informasi, video telah menjadi sebuah media yang ramai penggunaan dalam penyampaian informasi dan sebagai media promosi. Hotel & Residence Nagoya Mansion Batam adalah lokasi tempat penginapan yang ramai wisatawan maupun pengunjung local untuk acara-acara tertentu. Sistem Augmented Reality diterapkan kedalam Hotel & Residence Batam untuk membantu wisatawan atau pengunjung dalam untuk berbagai informasi mengenai Hotel & Residence Nagoya Mansion dan fasilitas-fasilitas apa saja yang di tawarkan. Penelitian ini bermaksud untuk menunjukkan kapabilitas seorang mahasiswa dalam segi teknis sebagai ahli dalam ilmu komputer dalam perancangan Augmented Reality. Dalam merancang Augmented Reality, aplikasi ini dibuat dengan metode MDLC. MDLC ini digunakan dengan upaya untuk menghasilkan sebuah Augmented Reality untuk Brand Identity yang merupakan tujuan dari peneliti. Penerapan MDLC ini mulai dari Konsep, Desain, Pengumpulan Materi, Penyusunan dan pembuatan, uji coba serta distribusi. Implementasi yang telah dilakukan bertujuan untuk mengetahui hasil penelitian Augmented Reality untuk Brand Identity telah berhasil dirancang, dan membantu pengunjung Hotel & Residence Nagoya Mansion agar mengetahui apa saja yang ada di Hotel & Residence Nagoya Mansion. Penelitian ini dilakukan dengan menggunakan vuforia sebagai objek target pada kartu nama, Unity 3D sebagai menampilkan video dengan augmented reality, pembuatan video dengan penggunaan aplikasi adobe premiere, dan smartphone yang berbasis android sebagai alat pendeteksi pada kartu nama. Penelitian ini diharapkan dapat berguna bagi orang-orang untuk mendapatkan informasi fasilitas dari Hotel & Residence Nagoya Mansion. ********************************************************************** The development of the media information, video has become a vibrant media use in the delivery of information and as a media promotion. Hotel Residence & Nagoya Mansion Batam is the location where the bustling tourist lodgings as well as local visitors to certain events. Augmented Reality system was implemented into the Hotel Residence of Batam & to help tourists or visitors in for a variety of information on Hotel Residence & Nagoya Mansion and what facilities are on offer. This research intends to demonstrate the capability of a student in a technical point of view as an expert in computer science in the design of Augmented Reality. In designing Augmented Reality, this application is made with the method MDLC. MDLC is used in order to produce an Augmented Reality for a Brand Identity which is a goal of the researchers. The application of this Concept range from MDLC, design, Material Collection, Arrangement and production, testing and distribution. Implementation has been done aiming to find out the results of the research of Augmented Reality for Brand Identity has successfully designed, and help visitors Hotel Nagoya Residence Mansion & in order to see what is there in the Hotel & Residence Nagoya Mansion. This research was performed using vuforia as the target object on the card name, Unity 3D as displays video with augmented reality, making a video with adobe premiere application usage, and android-based smartphones as detection tools on business cards. This research is expected to be helpful for people to get information from the Hotel Residence & Nagoya Mansion.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: Similarity: 22
Uncontrolled Keywords: Augmented Reality, Brand Identity, Media Promosi
Subjects: T Technology
T Technology > Information technology
Divisions: School of Computer Science > Information System
SWORD Depositor: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Depositing User: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Date Deposited: 26 Apr 2019 07:12
Last Modified: 26 Apr 2019 07:12
URI: http://repository.uib.ac.id/id/eprint/1299

Actions (login required)

View Item View Item