Penerapan Promotion Mix pada Toko Mitra Unggas

Elin, Elin (2020) Penerapan Promotion Mix pada Toko Mitra Unggas. Project Report. Universitas Internasional Batam. (Submitted)

[img]
Preview
Text
k-1641225-abstract-en.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641225-abstract-id.pdf

Download (1MB) | Preview
[img] Text
k-1641225-bibliography.pdf

Download (286B)
[img]
Preview
Text
k-1641225-chapter1.pdf

Download (257kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641225-chapter2.pdf

Download (237kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641225-chapter3.pdf

Download (246kB) | Preview
[img] Text
k-1641225-chapter4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (252kB) | Request a copy
[img] Text
k-1641225-chapter5.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
k-1641225-chapter6.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (301kB) | Request a copy
[img]
Preview
Text
k-1641225-chapter7.pdf

Download (2MB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641225-cover-id.pdf

Download (193kB) | Preview

Abstract

Pengerjaan Laporan kerja praktek ini memiliki prospektif agar terdapat penyelesaian masalah-masalah yang timbul di Toko Mitra Unggas, salah satunya ialah minimnya usaha pemasaran yang diimplementasikan oleh Toko Mitra Unggas dalam bentuk promosi. Hal ini menyebabkan Toko Mitra Unggas kesulitan dalam mendapakan penjualan yang stabil dan kurangnya pelanggan baru. Apabila pelanggan tetap tidak memlakukan pembelian pada bulan tersebut maka penjualan akan menurun. Kegiatan kerja praktek ini dilaksanakan selama 4 bulan yaitu dimulai sejak September 2019 hingga Januari 2020. Teknik pengerjaan yang diterapkan dalam mengumpulan data kebanyakan berasal dari pengamatan lapangan, wawancara narasumber dan melakukan perencanaan strategi . Metode pengerjaan laporan ini adalah dengan penerapan guna membuat sebuah sebuah strategi promosi yang lebih cepat dan tepat guna untuk kegitan operasional serta mendapatkan hasil yang maksimal. Luaran yang diharapkan adalah dapat meningkatkan profit dari Toko Mitra Unggas. Hasil dari pelaksanaan kerja praktek ini adalah berhasil membuat akun instagram, kartu membership, perencanaan barang promo dan diskon, serta kartu nama toko mitra unggas telah diserahkan kepada pihak pemilik Toko Mitra Unggas. Kemudian pemilik toko dan dosen pembimbing akan mengevaluasi baik melalui pertanyaan langsung kepada narasumber maupun pengamatan langsung supaya dapat membuktikan bahwa proyek yang telah di implementasikan tersebut benar membantu kegiatan usaha Toko Mitra Unggas. ********************************************************************** This practical work report has a prospective way to solve problems that arise in Mitra Unggas Store, one of which is the lack of marketing carried out by Mitra Unggas Store in the form of promotions. This makes it difficult for Mitra Unggas Stores to obtain stable sales and a lack of new customers. If the loyal customer does not make a purchase that month the sale will decrease. This practical work is carried out for 4 months, started September 2019 until January 2020. The techniques applied in the implementation of this practical work are observation, interview and design. This method of implementing practical work is by applying it to create a marketing method that is more effective and efficient for operational activities and obtains maximum results. The expected outcome is to be able to increase profits from the Mitra Unggas Store. The result of the design of the promotion mix is the creation of an Instagram account, membership card, and several designs of discount promos and the making of name cards for poultry partner stores that have been submitted to the Mitra Unggas Store owner. Then the shop owner and advisor will evaluate both through interviews and direct observations in order to prove that the project that has been implemented is really helping the business activities of the Mitra Unggas Store.

Item Type: Monograph (Project Report)
Additional Information: Similarity: 16%
Uncontrolled Keywords: poultry, promotion mix, advertisment, promotion
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products
Divisions: School of Economic and Business > Management
SWORD Depositor: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Depositing User: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Date Deposited: 05 May 2020 07:12
Last Modified: 05 May 2020 07:14
URI: http://repository.uib.ac.id/id/eprint/3139

Actions (login required)

View Item View Item