Implementasi Sosial Media untuk Meningkatkan Penjualan Mie Pangsit Asia di Kota Batam

Desmond, Desmond (2020) Implementasi Sosial Media untuk Meningkatkan Penjualan Mie Pangsit Asia di Kota Batam. Project Report. Universitas Internasional Batam. (Submitted)

[img]
Preview
Text
k-1641134-abstract-en.pdf

Download (795kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641134-abstract-id.pdf

Download (87kB) | Preview
[img] Text
k-1641134-bibliography.pdf

Download (286B)
[img]
Preview
Text
k-1641134-chapter1.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641134-chapter2.pdf

Download (93kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641134-chapter3.pdf

Download (90kB) | Preview
[img] Text
k-1641134-chapter4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (100kB) | Request a copy
[img] Text
k-1641134-chapter5.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (96kB) | Request a copy
[img] Text
k-1641134-chapter6.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (185kB) | Request a copy
[img]
Preview
Text
k-1641134-chapter7.pdf

Download (86kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641134-cover-id.pdf

Download (8kB) | Preview

Abstract

Target akhir dari Kerja Praktek yang dilakukan oleh peniliti adalah untuk membangunkan bisnis kuliner Mie Pangsit Asia ini yang bertempat di Nagoya Pasar Pujabahari Blok A no 10-11. Dengan cara penyelesaikan masalah yang dilakukan oleh peneliti pertama adalah memberitahukan kepada Ibu Asia untuk mendaftarkan bisnis kulinernya di sebuah applikasi yang bernama Grab-Food untuk dapat dikenali oleh masyarakat sekitar serta menerapkan sistem promosi melalui Instagram agar dapat menambahkan profit dari Mie Pangsit Asia. Durasi dari pelaksanaan kerja praktek ini akan dimulai dari Oktober 2019 hingga Desember 2019. Berdasarkan data yang dapat di kerja praktek ini dilakukan melalui sistem tanya langsung dengan Ibu Asia dengan mengenali masalah masalah apa saja yang berada di bisnis kuliner ini dan melakukan observasi secara langsung di stand Mie Pangsit Asia. Setelah itu peneliti menemukan beberapa masalah dari bisnis Ibu Asia dan peneliti akan menerapakan sistem promotion mix dan membuatkan Ibu Asia sebuah akun applikasi yang bernama Instagram dan peneliti juga akan mendaftarkan bisnis Mie Pangsit Asia ke applikasi Grab-Food agar dapat dikenali oleh orang orang sehingga bisnis kuliner Ibu Asia akan mendapatkan margin profit yang lebih tinggi dibanding dulu. Setelah berdiskusi dengan Ibu Asia, Ibu Asia mengerti bahwa bisnis kulinernya butuh sebuah sistem promotion mix dalam usahanya karena ia dapat melihat bahwa setelah menerapkan sistemnya, bisnis kulinernya tambah ramai dan keuntungannya makin besar. ********************************************************************** The final target of the practical work done by the researcher is to develop this Asian Noodle Dumplings culinary business which is located in Nagoya Pasar Pujabahari Blok A no. 10-11. By way of solving the problem carried out by the first researcher is to inform Asian mothers to register their culinary business in an application called Grab-Food to be recognized by the surrounding community and implement a promotion system through Instagram in order to be able to add profits from Asian Noodle Dumplings. The duration of the implementation of this practical work will begin from October 2019 to December 2019. Based on the data that can be done in this practical work is done through a direct questioning system with Asian mothers by recognizing the problems of whatever problems are in this culinary business and making observations directly at the Mie Pangsit Asia stand. After that, the researcher found some problems from the Asian Mother business and the researcher would apply the promotion mix system and make the Asian Lady an application account called Instagram and the researcher would also register the Asian Noodle Dumplings business to the Grab-Food application so that it could be recognized by people so the culinary business Asian mothers will get a higher profit margin than before. After discussing with Mrs. Asia, Ms. Asia understands that her culinary business needs a promotion mix system in her business because she can see that after implementing the system, her culinary business is getting more crowded and her profits are getting bigger.

Item Type: Monograph (Project Report)
Additional Information: Similarity: 22
Uncontrolled Keywords: Asia Dumpling Noodles, Social Media, Grab-Food
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products
Divisions: School of Economic and Business > Management
SWORD Depositor: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Depositing User: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Date Deposited: 05 May 2020 04:26
Last Modified: 05 May 2020 04:27
URI: http://repository.uib.ac.id/id/eprint/3096

Actions (login required)

View Item View Item