Diani, Diani (2020) Implementasi Strategi Bauran Pemasaran pada Produk Espotam Moex. Project Report. Universitas Internasional Batam. (Submitted)
|
Text
k-1641181-abstract-en.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
k-1641181-abstract-id.pdf Download (1MB) | Preview |
|
Text
k-1641181-bibliography.pdf Download (286B) |
||
|
Text
k-1641181-chapter1.pdf Download (251kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641181-chapter2.pdf Download (249kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641181-chapter3.pdf Download (273kB) | Preview |
|
Text
k-1641181-chapter4.pdf Restricted to Repository staff only Download (245kB) | Request a copy |
||
Text
k-1641181-chapter5.pdf Restricted to Repository staff only Download (326kB) | Request a copy |
||
Text
k-1641181-chapter6.pdf Restricted to Repository staff only Download (228kB) | Request a copy |
||
|
Text
k-1641181-chapter7.pdf Download (220kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641181-cover-id.pdf Download (152kB) | Preview |
Abstract
Tujuan utama dari kerja praktek ini adalah untuk merancang sistem bauran pemasaran dengan menerapkan strategi promosi sebagai media untuk mencapai peningkatan penjualan. Sistem strategi promosi ini dapat membantu pemilik usaha dalam mengatur sistem pemasaran. Objek pelaksanaan kerja praktek ini adalah Espotam Moex yang berlokasi di Batam. Espotam Moex memulai bisnis belum memiliki strategi promosi yang terstruktur dengan baik. Promosi yang dilakukan oleh Espotam Moex hanya dengan mengikuti bazar kuliner. Berdasarkan masalah yang terjadi, sistem bauran pemasaran yang telah dirancang oleh penulis mencakup penjualan produk dengan jumlah banyak dan mendapatkan diskon, menghasilkan sistem penjualan secara onlinen maupun promosi seperti di Instagram dan Facebook. Hasil akhir dari kerja praktek ini adalah sistem bauran pemasaran dengan menggunakan strategi promosi yang bertujuan untuk meningkatkan penjualan dari Espotam Moex. Setelah dilaksanakannya proses implementasi dapat dilihat bahwa strategi promosi yang dirancang oleh penulis berjalan dengan baik. ********************************************************************** The main objective of this practical work is to design a marketing mix system by implementing promotional strategies as a medium to increased sales. This promotional strategy system can help owners manage the marketing system. The object of this practical work is Espotam Moex who located in Batam. Espotam Moex started a business that did not have a well-structured promotion strategy. The promotion carried out by Espotam Moex is only by joining a culinary bazaar. Based on the problems that occur, the marketing mix system that has been designed by the author includes the sale of products in large quantities and get discounts, produce online sales systems and promotions media such as Instagram and Facebook. The end result of this practical work is a marketing mix system using promotional strategies to increased from Espotam Moex sales. After the implementation process, it can be seen that the promotion strategy designed by the writer is going well.
Item Type: | Monograph (Project Report) |
---|---|
Additional Information: | Similarity: 20 |
Uncontrolled Keywords: | marketing mix, product, price, place, promotion |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products |
Divisions: | School of Economic and Business > Management |
SWORD Depositor: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Depositing User: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Date Deposited: | 04 May 2020 07:14 |
Last Modified: | 04 May 2020 07:16 |
URI: | http://repository.uib.ac.id/id/eprint/3037 |
Actions (login required)
View Item |