Natalia, Vina Marselina (2020) Penerapan Digital Promotion Mix pada Tempat Makan Terang Bulan di Batam. Project Report. Universitas Internasional Batam. (Submitted)
|
Text
k-1641238-abstract-en.pdf Download (205kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641238-abstract-id.pdf Download (230kB) | Preview |
|
Text
k-1641238-bibliography.pdf Download (286B) |
||
|
Text
k-1641238-chapter1.pdf Download (446kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641238-chapter2.pdf Download (447kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641238-chapter3.pdf Download (413kB) | Preview |
|
Text
k-1641238-chapter4.pdf Restricted to Repository staff only Download (523kB) | Request a copy |
||
Text
k-1641238-chapter5.pdf Restricted to Repository staff only Download (337kB) | Request a copy |
||
Text
k-1641238-chapter6.pdf Restricted to Repository staff only Download (644kB) | Request a copy |
||
|
Text
k-1641238-chapter7.pdf Download (234kB) | Preview |
|
|
Text
k-1641238-cover-id.pdf Download (92kB) | Preview |
Abstract
Tujuan dari Kerja Praktek ini untuk membantu mengatasi masalah yang di hadapi oleh tempat makan Terang Bulan, yaitu tidak tepatnya strategi promosinya. Makanan merupakan kebutuhan pokok yang dibutuhkan oleh manusia, di sini Terang Bulan menjual mie pangsit sebagai menu andalannya dan berbagai macam menu lain. Saat ini bisnis kuliner di Batam sangat banyak diminati, hal ini dapat dilihat dengan semakin banyaknya tempat makan yang dibuka di Batam sehingga Terang Bulan dituntut untuk terus mengembangkan usahanya demi mendapatkan perhatian dan memenuhi minat dari pelanggan. Terang Bulan harus memiliki strategi promosi yang tepat yang dapat menarik minat konsumen hingga dapat mengenali tempat makannya. Periode dimulainya Kerja Praktek ini mulai dari Agustus 2019 s.d. Desember 2019. Penulis menggunakan metode observasi, wawancara, perancangan dan simulasi. Luaran yang diterima Tempat Makan Terang Bulan yaitu digital promotion mix. Hasil yang didapatkan dari pelaksanaan ini adalah pembuatan akun instagram, promosi pengiklanan dalam sosial media instagram sehingga tempat makan ini dikenal oleh masyarakat Batam. Penulis berharap dengan adanya perancangan ini dapat membantu Terang Bulan guna mengembangkan usahanya. ********************************************************************** The purpose of this practical work is to help overcome the problems faced by the Terang Bulan restaurant, which is not an exact promotional strategy. Food is a basic necessity needed by humans, here Terang Bulan sells dumpling noodles as its flagship menu and various other menus. Currently the culinary business in Batam is very much in demand, this can be seen with the increasing number of eating places opened in Batam so that Terang Bulan is required to continue to develop its business in order to get attention and meet the interests of customers. Terang Bulan must have the right promotional strategy that can attract consumers. The period of commencement of this practical work starts from August 2019 until December 2019. The author uses the methods of observation, interviews, design and simulation. The output received by Terang Bulan Food Market is digital promotion mix. The results obtained from this implementation is the creation of an Instagram account, promotion of advertising on Instagram social media so that the place to eat is known by the people of Batam. The author hopes that this design can help Terang Bulan to develop its business.
Item Type: | Monograph (Project Report) |
---|---|
Additional Information: | Similarity: 23 |
Uncontrolled Keywords: | digital promotion mix, advertising |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products |
Divisions: | School of Economic and Business > Management |
SWORD Depositor: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Depositing User: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Date Deposited: | 04 May 2020 03:19 |
Last Modified: | 04 May 2020 03:23 |
URI: | http://repository.uib.ac.id/id/eprint/2924 |
Actions (login required)
View Item |