Kelvin, Kelvin (2020) Analisis Niat Perilaku Masyarakat Kota Batam Terhadap Online Travel Agent di Indonesia. Undergraduate thesis, Universitas Internasional Batam.
|
Text
s-1641083-abstract-en.pdf Download (779kB) | Preview |
|
|
Text
s-1641083-abstract-id.pdf Download (780kB) | Preview |
|
|
Text
s-1641083-bibliography.pdf Download (988kB) | Preview |
|
|
Text
s-1641083-chapter1.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
s-1641083-chapter2.pdf Download (918kB) | Preview |
|
Text
s-1641083-chapter3.pdf Restricted to Repository staff only Download (1MB) | Request a copy |
||
Text
s-1641083-chapter4.pdf Restricted to Repository staff only Download (1MB) | Request a copy |
||
|
Text
s-1641083-chapter5.pdf Download (905kB) | Preview |
|
|
Text
s-1641083-cover-id.pdf Download (267kB) | Preview |
Abstract
“Niat Perilaku” adalah intensi yang dipengaruhi oleh sikap, norma subjektif dan pengendalian perilaku yang disadari. Keinginan konsumen untuk berperilaku menurut cara tertentu dalam rangka memiliki maupun menggunakan produk atau jasa tersebut. Biasanya konsumen dapat membentuk keinginan untuk mencari informasi, memberitahukan orang lain tentang pengalamannya dengan sebuah produk atau jasa. Studi ini bermaksud untuk mengetahui bagaimana niat perilaku dari masyarakat kota batam terhadap online travel agent yang ada di Indonesia. Online travel agent banyak diminati oleh masyarakat Indonesia saat ingin memesan tiket pesawat, tiket kereta hingga reservasi hotel. Dengan menggunakan layanan tersebut diyakini dapat memudahkan pengguna saat ingin melakukan pemesanan hanya melalui online. Ada banyak online travel agent di indonesia, seperti Traveloka, Tiket.com, Pegi-Pegi dan lain-lain. Penelitian ini tergolong jenis penelitian kuantitatif yang menegaskan prinsip objektivitas secara seksama, pengumpulan data dengan cara membagikan kuesioner kepada masyarakat kota batam yang pernah menggunakan online travel agent tersebut. Menggunakan perangkat lunak IBM SPSS Statistic 25 untuk menganalisis data demografi responden dan juga Smart PLS 3.0 sebagai alat bantu dalam menganalisis data umum responden. Beberapa dari variabel tersebut dipercaya memiliki hubungan terhadap niat perilaku masyarakat saat ingin menggunakan online travel agent.Penelitian ini mengadopsi TAM dan memperluasnya dengan berbagai variabel lainnya yaitu persepsi kenikmatan yang dirasakan, persepsi kredibilitas sumber yang dirasakan, dan persepsi risiko yang dirasakan untuk menguji pengaruh pengguna dalam niat perilaku menggunakan online travel agent untuk perencanaan perjalanan dan juga ada persepsi manfaat dan kemudahan penggunaan sebagai variabel mediasi yang secara langsung mempengaruhi variabel tersebut. ********************************************************************** Behavior Intention is intentions influenced by attitudes, subjective norms and control of conscious behaviour. In other words, behavioural intention of consumers is an appeal to behave in certain ways in order to own or use the product or service. Usually consumers can form the appeal to find information, tell others about their experiences about a product or service. This study intends to find out how the behavioural intentions of the residents of Batam on online travel agents in Indonesia. Online travel agents are much sought-after by Indonesian people when they want to book plane tickets, train tickets to hotel reservations. By using this service, it is believed that it will be easier for users to place an order through online. There are many online travel agents in Indonesia, such as Traveloka, Tiket.com, Pegi-Pegi and others. This research is classified as a type of quantitative research confirming the principle of objectivity carefully, collecting data by distributing questionnaires to the residents of Batam utilizing online travel agent. IBM SPSS Statistics 25 software was used to analyse respondents demographic data and also Smart PLS 3.0 as a tool in analysing general data of respondents. Some of these variables are believed to have a relationship with people behavioural intentions when they want to use an online travel agent. This study adopted TAM and extended it with various other variables, namely perceived enjoyment, perceived credibility, and perceived risk to test user influence on behavioural intentions using online travel agents for travel planning and also perceived benefits and perceived perceptions ease of use as a mediating variable that directly influences the variable.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | Similarity: 22 |
Uncontrolled Keywords: | behavioural intentions, online travel agents, social media, consumer-generated content, technology acceptance models |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products |
Divisions: | School of Economic and Business > Accounting |
SWORD Depositor: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Depositing User: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Date Deposited: | 27 Apr 2020 07:49 |
Last Modified: | 27 Apr 2020 07:50 |
URI: | http://repository.uib.ac.id/id/eprint/2141 |
Actions (login required)
View Item |