Simbar, Athena Frisca (2018) Perancangan Media Pembelajaran tentang Edukasi Bank Umum Berbasis Android. Undergraduate thesis, Universitas Internasional Batam.
|
Text
S_1431063_cover_id.pdf Download (9kB) | Preview |
|
|
Text
S_1431063_abstract_id.pdf Download (280kB) | Preview |
|
|
Text
S_1431063_abstract_en.pdf Download (279kB) | Preview |
|
|
Text
S_1431063_table_of_contents.pdf Download (659kB) | Preview |
|
|
Text
S_1431063_chapter1.pdf Download (2MB) | Preview |
|
|
Text
S_1431063_chapter2.pdf Download (7MB) | Preview |
|
Text
S_1431063_chapter3.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) | Request a copy |
||
Text
S_1431063_chapter4.pdf Restricted to Repository staff only Download (6MB) | Request a copy |
||
|
Text
S_1431063_chapter5.pdf Download (590kB) | Preview |
|
|
Text
S_1431063_bibliography.pdf Download (715kB) | Preview |
Abstract
Perkembangan serta kemajuan teknologi informasi telah menciptakan suatu budaya baru yaitu budaya penggunaan gadget. Salah satu perangkat gadget atau telekomunikasi yang sangat pesat di zaman modern sekarang ini yang sangat banyak digunakan ialah smartphone atau ponsel. Media pembelajaran merupakan suatu alat yang diterapkan oleh seorang pengajar atau pendidik dalam menjelaskan dan memudahkan suatu proses kegiatan belajar mengajar bagi peserta didik. Aplikasi media pembelajaran ini dirancang dengan tujuan untuk dapat meningkatkan ketertarikan belajar seorang pelajar atau siswa sehingga dengan mudah dapat menerima pelajaran atau materi. Metode yang diambil oleh penulis dalam pengembangan penelitian ini ialah dengan menggunakan metode Multimedia Development Life Cycle (MDLC), yang terdiri dari beberapa tahapan atau langkah yaitu, konsep, desain, pengumpulan material, pembuatan, ujicoba, dan pendistribusian. Pengujian pada aplikasi berbasis android ini menggunakan pengujian Black Box. Hasil dari pada penelitian ini ialah menghasilkan sebuah aplikasi media pembelajaran yang dirancang hanya untuk platform berbasis android, yang mana implementasi aplikasi tersebut dapat dibuka pada berbagai smartphone android seperti pada merk Mito A17 Fantaxy X, Oppo F1s, dan LG, yang berfungsi sebagai bentuk atau media pembelajaran yang efisien dan efektif bagi pengajar dan pelajar dalam mempelajari materi tentang bank umum. -------------------------------------------------------- The development and advancement of information technology has created a new culture that is the culture of using gadgets. One gadget or telecommunication device that is very fast in modern times now that is very widely used is smartphones or cellphones. Learning media is a tool that is applied by a teacher or educator in explaining and facilitating a process of teaching and learning activities for students. This learning media application is designed with the aim to be able to increase the learning interest of a student or student so that it can easily receive lessons or material. The method taken by the author in the development of this research is to use the Multimedia Development Life Cycle (MDLC) method, which consists of several stages or steps, namely, concept, design, material collection, manufacturing, testing, and distribution. Testing on this android-based application uses Black Box testing. The results of this study are to produce a learning media application designed only for Android-based platforms, where the implementation of the application can be opened on various android smartphones such as the Mito A17 Fantaxy X brand, Oppo F1s, and LG, which function as forms or media efficient and effective learning for teachers and students in learning material about commercial banks.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Media Pembelajaran, Edukasi, Bank Umum, Unity Engine, Android, Multimedia Development Life Cycle (MDLC), Black Box. |
Subjects: | T Technology > T Technology (General) |
Depositing User: | Rahmadini |
Date Deposited: | 01 Nov 2018 10:03 |
Last Modified: | 01 Nov 2018 10:03 |
URI: | http://repository.uib.ac.id/id/eprint/1018 |
Actions (login required)
View Item |