Perancangan Strategi Pemasaran Modern Berbasis Media Sosial pada Zura Snack

Purwanto, Dhimas Sapta (2020) Perancangan Strategi Pemasaran Modern Berbasis Media Sosial pada Zura Snack. Project Report. Universitas Internasional Batam. (Submitted)

[img]
Preview
Text
k-1641047-abstract-en.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641047-abstract-id.pdf

Download (2MB) | Preview
[img] Text
k-1641047-bibliography.pdf

Download (286B)
[img]
Preview
Text
k-1641047-chapter1.pdf

Download (488kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641047-chapter2.pdf

Download (326kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641047-chapter3.pdf

Download (529kB) | Preview
[img] Text
k-1641047-chapter4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
k-1641047-chapter5.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
k-1641047-chapter6.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB) | Request a copy
[img]
Preview
Text
k-1641047-chapter7.pdf

Download (2MB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641047-cover-id.pdf

Download (187kB) | Preview

Abstract

Laporan Kerja Praktek ini disusun dengan tujuan untuk menyelesaikan masalah promosi yang tengah dihadapi oleh Zura Snack dan penerapan strategi promosi yang benar dapat menjadi solusi untuk menyelesaikan permasalahan tersebut. Oleh karena itu penulis ingin membantu perusahaan untuk merancang strategi promosi yang tepat guna membantu menyelesaikan permasalahan tersebut. Kegiatan Kerja Praktek dilaksanakan mulai dari Oktober 2019 sampai dengan Januari 2020. Langkah pertama yang akan diambil untuk melaksanakan Kerja Praktek adalah observasi dan wawancara untuk mengenali perusahaan dan permasalahannya, dan kemudian penulis akan merancang sistem promosi yang modern yang akan diimplementasikan kepada usaha Zura Snack. Pada Kerja Praktek ini hasilnya adalah kepuasan pemilik usaha terhadap apa yang telah penulis terapkan ke perusahaan dengan menggunakan sistem promosi digital marketing yang menggunakan media sosial seperti Instagram dan Tokopedia sebagai instrument media promosinya sehingga perusahaan dapat lebih luas mencakup pasar dalam menambah jumlah konsumennya. Dan menjadikan solusi bagi pemilik usaha terhadap masalah yang terjadi di perusahaan tersebut ********************************************************************** The Job Training Report is prepared with the aim of resolving the promotion problems currently being faced by Zura Snack and applying the correct promotional stratregy can be a solution to resolve these problems. Therefore, the writer wants to help the company to design an appropriate promotional strategy to help solve these problems. Practical Work Activities are going to be implemented from October 2019 to January 2020. The first steps that will be taken to carry out the practical work are observation and interviews to identify the company and its problems. And then the writer will design a modern promotion system that will be implemented to Zura Snack businesses. In this practical work, the result is the satisfaction of the business owner of what the author has applied to the company by using a digital marketing promotion system that uses social media such as Instagram and Tokopedia as a promotional media instrument. So the company can more broadly cover the market in increasing the number of consumers. And make a solution for business owners for problems that occur in the company

Item Type: Monograph (Project Report)
Additional Information: Similarity: 24
Uncontrolled Keywords: Modern Promotion, Digital Marketing, Instagram, Tokopedia
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products
Divisions: School of Economic and Business > Management
SWORD Depositor: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Depositing User: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Date Deposited: 06 May 2020 06:53
Last Modified: 06 May 2020 07:36
URI: http://repository.uib.ac.id/id/eprint/3203

Actions (login required)

View Item View Item