Penerapan Metode Promotion Mix pada Kedai Kopi Kenji di Kota Batam

Sarinah, Sarinah (2020) Penerapan Metode Promotion Mix pada Kedai Kopi Kenji di Kota Batam. Project Report. Universitas Internasional Batam. (Submitted)

[img]
Preview
Text
k-1641185-abstract-en.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641185-abstract-id.pdf

Download (1MB) | Preview
[img] Text
k-1641185-bibliography.pdf

Download (286B)
[img]
Preview
Text
k-1641185-chapter1.pdf

Download (241kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641185-chapter2.pdf

Download (224kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641185-chapter3.pdf

Download (221kB) | Preview
[img] Text
k-1641185-chapter4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (232kB) | Request a copy
[img] Text
k-1641185-chapter5.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (231kB) | Request a copy
[img] Text
k-1641185-chapter6.pdf
Restricted to Registered users only

Download (370kB) | Request a copy
[img]
Preview
Text
k-1641185-chapter7.pdf

Download (2MB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641185-cover-id.pdf

Download (89kB) | Preview

Abstract

Tujuan dari penulis melakukan kerja praktek di Kedai Kopi Kenji yaitu untuk memberikan beberapa strategi mengenai promosi sehingga dapat meningkatkan penjualan Kedai Kopi Kenji dan juga ingin memperkenalkan Kedai Kopi Kenji kepada masyarakat luas dan juga kepada orang-orang yang berlokasi di Kota Batam dengan cara metode Promosi yang ditetapkan. Pekerjaan kerja praktek ini dimulai dari September 2019 hingga Januari 2020. Penulis melakukan survei yakni dengan cara observasi, wawancara dan juga dokumentasi yang berfungsi sebagai sistem pengumpulan data pada pekerjaan ini. Strategi promosi yang pada Kedai Kopi Kenji ini adalah Promosi dalam bentuk Pemasaran Digital yang dilakukan dengan cara pemnuatan akun sosial media di Instagram yang bertujuan agar dapat dikenal oleh masyarakat di Kota Batam. Adapun romosi Penjualan dalam bentuk pembuatan menu-menu paket untuk setiap pelanggan yang berkunjung, dan yang terakhir ialah membuat periklanan dalam bentuk brosur dengan menambahkan menu promosi didalam brosur tersebut serta membuatnya lebih menarik perhatian masyarakat yang akan dibagikan nantinya. Setelah semua penerapan sistem bauran promosi di Kedai Kopi Kenji telah dilaksanakan, memiliki dampak yang diperoleh dari pihak Kedao Kopi Kenji ialah mengalami peningkatan pendapatan penjualan sebanyak 10% pada bulan pertama dan memperoleh pelanggan baru melalui akun Instagram yang telah dibuat serta penambahan pemesanan minuman juga meningkat di Kedai Kopi Kenji ********************************************************************** The purpose of the authors doing practical work in Kenji Coffee Shop is to provide several strategies about promotion so as to increase sales of Kenji Coffee Shop and also want to introduce the Kenji Coffee Shop to the wider community and also for people visiting Batam City by using a promotional method that is set. This work work starts from August 2019 until December 2019. The author conducted a survey by observation, interview and also documentation that uses a data collection system on this work. The promotion strategy at this Kenji Coffee Shop is Promotion in the form of Digital Marketing which is done by loading social media accounts on Instagram that are made known to the public in Batam City. Related to the romance of Sales in the form of making package menus for each customer who visits, and finally making advertising in the form of brochures by adding promotional menus in the brochure and helping to attract more attention of the people to be distributed. After all have implemented a promotional mix system at the Kenji Coffee Shop, it has had an impact on the Kedao Kopi Kenji increase sales revenue up to 10% in the first month and get new customers through Instagram accounts that have been created and sold and sold Kenji Coffee Shops.

Item Type: Monograph (Project Report)
Additional Information: Similarity: 23
Uncontrolled Keywords: Promotion Mix, Digital Marketing, Sales Promotion
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products
Divisions: School of Economic and Business > Management
SWORD Depositor: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Depositing User: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Date Deposited: 05 May 2020 05:17
Last Modified: 05 May 2020 05:18
URI: http://repository.uib.ac.id/id/eprint/3109

Actions (login required)

View Item View Item