Implementation Promotion Mix at Davigo Brothers

Barahama, David Richardo (2020) Implementation Promotion Mix at Davigo Brothers. Project Report. Universitas Internasional Batam. (Submitted)

[img]
Preview
Text
k-1641072-abstract-en.pdf

Download (802kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641072-abstract-id.pdf

Download (806kB) | Preview
[img] Text
k-1641072-bibliography.pdf

Download (286B)
[img]
Preview
Text
k-1641072-chapter1.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641072-chapter2.pdf

Download (951kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641072-chapter3.pdf

Download (1MB) | Preview
[img] Text
k-1641072-chapter4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
k-1641072-chapter5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (925kB) | Request a copy
[img] Text
k-1641072-chapter6.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB) | Request a copy
[img]
Preview
Text
k-1641072-chapter7.pdf

Download (805kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641072-cover-id.pdf

Download (89kB) | Preview

Abstract

Tujuan dari kerja praktek yang dilakukan oleh penulis adalah untuk mendukung peningkatan penjualan dalam jangka pendek dan untuk mendapatkan lebih banyak pelanggan yang loyalitas di Davigo Brothers dengan menggunakan Promotion Mix yang merupakan sistem yang diterapkan dalam Facebook Business yang disediakan oleh Facebook untuk membantu pemiliknya lebih mudah mendapatkan lebih banyak pelanggan dan dikenal oleh wisatawan dan masyarakat setempat. Selain itu Member Card diimplementasikan untuk menjaga hubungan antara Davigo Brothers dan pelanggan. Kerja Praktek ini dilakukan mulai dari November 2019 hingga Januari 2020. Metode pengumpulan data digunakan dengan observasi dan wawancara kepada pemilik secara langsung dan tidak langsung melalui telepon. Luaran yang dihasilkan dalam kerja praktek adalah desain iklan yang dipromosikan oleh Facebook Business dan kemudian memberikan kepada anggota kartu dan dibagikan kepada pelanggan untuk diklaim jika memenuhi syarat dengan ketentuan dan ketentuan. Hasil yang didapatkan setelah penerapan sistem yang telah dirancang adalah lebih banyak pelanggan baru yang datang dari negara lain untuk merayakan Natal dan Tahun Baru 2020. Dan omset penjualan meningkat lebih dari 30%. ********************************************************************** The purpose of the practical work done by the author is to support increase sales in the short term and to get more loyalty customers at Davigo Brothers by using the Promotion Mix which is the system is implemented in the Facebook Business that provide by Facebook to help the owner easier to get more customer and known by tourist and local people. Beside that the member cards that is implemented to keep the relationship between Davigo Brothers and the customer. This practical work is carried out starting from November 2019 until Januari 2020. Data collection methods used are by observation and interviews to the owner directly and indirectly by phone. The final result in this practical work is the advertisement design promoted by Facebook Business and then provide the member card and share to the customers to claim if qualified with terms and condition. The results received after the implementation of the system that has been design is more of new customer come from another country for celebrate the Christmas and New Year Eve 2020. and the sales turnover increased by more than 30%.

Item Type: Monograph (Project Report)
Additional Information: Similarity: 23
Uncontrolled Keywords: Promotion Mix, Facebook Business, Instagram
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products
Divisions: School of Economic and Business > Management
SWORD Depositor: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Depositing User: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Date Deposited: 04 May 2020 07:27
Last Modified: 04 May 2020 07:28
URI: http://repository.uib.ac.id/id/eprint/3051

Actions (login required)

View Item View Item