Pengimplentasian Sistem Bauran Pemasaran pada UMKM Kyeopta

Herianto, Herianto (2020) Pengimplentasian Sistem Bauran Pemasaran pada UMKM Kyeopta. Project Report. Universitas Internasional Batam. (Submitted)

[img]
Preview
Text
k-1641107-abstract-en.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641107-abstract-id.pdf

Download (1MB) | Preview
[img] Text
k-1641107-bibliography.pdf

Download (286B)
[img]
Preview
Text
k-1641107-chapter1.pdf

Download (245kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641107-chapter2.pdf

Download (251kB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641107-chapter3.pdf

Download (2MB) | Preview
[img] Text
k-1641107-chapter4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (227kB) | Request a copy
[img] Text
k-1641107-chapter5.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (2MB) | Request a copy
[img] Text
k-1641107-chapter6.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (340kB) | Request a copy
[img]
Preview
Text
k-1641107-chapter7.pdf

Download (2MB) | Preview
[img]
Preview
Text
k-1641107-cover-id.pdf

Download (14kB) | Preview

Abstract

Laporan kerja ini dilaksanan dengan tujuan untuk membantu memperbaiki kendala penurunan penjualan yang dratis pada UMKM Kyeopta yang berlokasi di BCS Mall, Lt. 2, C1-09, Jl. Bunga Raya, Batu Selicin, Kec. Lubuk Baja, Kota Batam, Kepulauan Riau 29422 dengan lokasi yang lebih tepat didepan SIM Corner BCS Mall dan disebelah Siska Collection. Pengimplementasian sistem bauran pemasaran ini diterapkan karena penurunan omzet yang cukup signifikan yang disebabkan oleh kurang tepatnya sistem bauran pemasaran yang dilakukan oleh UMKM Kyeopta. Kegiatan kerja praktek ini dilaksanakan selama periode Oktober sampai dengan Desember 2019. Dalam kegiatan kerja praktek ini, penulis menggunakan metode observasi dan wawancara sebagai pengidentifikasian akar masalah dan kendala yang dialami oleh UMKM Kyeopta. Setelah mendapatkan akar masalah dan kendala dari UMKM Kyeopta penulis pun langsung merancang sistem bauran pemasaran yang penulis anggap efektiv dan effisien untuk pangsa pasar dari UMKM Kyeopta. Perancangan sistem bauran pemasaran bertujuan untuk membantu menafsirkan solusi yang dapat diberikan oleh penulis. Penulis juga akan mengevaluasi hasil dari pengimplementasian sistem bauran pemasaran yang telah dirancang oleh penulis. Kegiatan kerja praktek ini menghasilkan strategi bauran pemasaran bagi UMKM Kyeopta yang sebagaimana penulis menggunakan Advertising dan Sales Promotion sebagai bantuan analisi dan pendorong penjualan pada UMKM Kyeopta. Sistem ini dirancang sesuai dengan kebutuhan yang diperlukan pemilik usaha untuk meningkatkan usaha tersebut. ********************************************************************** This work report is carried out to help to improve the constraints of a drastic decline in sales at Kyeopta SMEs located at BCS Mall, Lt. 2, C1-09, Jl. Bunga Raya, Batu Selicin, Kec. Lubuk Baja, Batam City, Riau Islands 29422 with a more appropriate location in front of the SIM Corner BCS Mall and next to Siska Collection. The implementation of the marketing mix system was implemented because of a significant decrease in turnover caused by an inaccurate marketing mix system conducted by Kyeopta SMEs. These practical work activities are carried out from October to December 2019. In this practical work activity, the method used by the writer is the method of observation and interview as identifying the root causes and problems experienced by Kyeopta SMEs. After getting the root of the problems and constraints of the Kyeopta MSMEs, the writer immediately designed a marketing mix system that the authors consider effective and efficient for the market share of the Kyeopta MSMEs. The design of the marketing mix system aims to help interpret the solutions that can be provided by the author. The author will also evaluate the results of implementing the marketing mix system that has been designed by the author. This practical work activity produces a marketing mix strategy for Kyeopta MSMEs which, as the authors use Advertising and Sales Promotion as an analytical aid and sales booster at Kyeopta MSMEs. This system is designed according to the needs needed by business owners to improve the business.

Item Type: Monograph (Project Report)
Additional Information: Similarity: 24
Uncontrolled Keywords: Markting Mix, Kyeopta SMEs, Sales Promotion, Advertising
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products
Divisions: School of Economic and Business > Management
SWORD Depositor: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Depositing User: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Date Deposited: 04 May 2020 04:53
Last Modified: 04 May 2020 04:55
URI: http://repository.uib.ac.id/id/eprint/2983

Actions (login required)

View Item View Item