Perancangan dan Implementasi Video Company Profile sebagai Media Promosi pada Brownies Town

Susi, Susi (2018) Perancangan dan Implementasi Video Company Profile sebagai Media Promosi pada Brownies Town. Project Report. Sistem Informasi. (Submitted)

[img] Text
k-1531028-abstract-en.pdf

Download (37kB)
[img] Text
k-1531028-abstract-id.pdf

Download (37kB)
[img] Text
k-1531028-bibliography.pdf

Download (286B)
[img] Text
k-1531028-chapter1.pdf

Download (82kB)
[img] Text
k-1531028-chapter2.pdf

Download (120kB)
[img] Text
k-1531028-chapter3.pdf

Download (91kB)
[img] Text
k-1531028-chapter4.pdf

Download (80kB)
[img] Text
k-1531028-chapter5.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (415kB) | Request a copy
[img] Text
k-1531028-chapter6.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (378kB) | Request a copy
[img] Text
k-1531028-chapter7.pdf

Download (65kB)
[img] Text
k-1531028-cover-id.pdf

Download (24kB)

Abstract

Kerja Praktek ini memiliki tujuan untuk membantu menyelesaikan masalah yang sedang dihadapi oleh Brownies Town dalam merancang sebuah media promosi dalam bentuk video Company Profile dengan tujuan untuk memperkenalkan kuliner Brownies Town kepada masyarakat luas. Pelaksanaan Kerja Praktek ini menggunakan metode penelitian terapan dengan teknik wawancara kepada pemilik langsung dan melakukan pembuatan video. Hasil dalam Kerja Praktek ini adalah sebuah video company profile yang terdiri dari logo, menu produk, bahan produk, produk, testimoni beserta kontak yang dapat dihubungi. Video company profile telah diimplementasikan di media sosial yaitu Instagram, yang mendapatkan lebih dari 300 views dan dinilai berhasil oleh pemilik dalam memperkenalkan kuliner Brownies Town. ********************************************************************** This internship goal is to give solution to Brownies town in form of company profile video as promotional media to public, this research is an applied research using an interview to gather data needed for the video design. the content of this video includes the logo, the product list, the ingredients, product showcase, testimonies and contact information. the video is shot with a Canon EOS "sesuatu" and edited with Adobe Premiere Pro CC. this video is already implemented on Instagram and have gathered more than 300 views and is deemed a successful solution and solved the problem.

Item Type: Monograph (Project Report)
Additional Information: Similarity: 18
Uncontrolled Keywords: Video, Promotion, Company Profile, Culinary, Social Media
Subjects: T Technology > Information technology
Divisions: School of Computer Science > Information System
SWORD Depositor: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Depositing User: Admin Repository Universitas Internasional Batam
Date Deposited: 29 Apr 2020 08:27
Last Modified: 29 Apr 2020 08:28
URI: http://repository.uib.ac.id/id/eprint/2534

Actions (login required)

View Item View Item