Shelly, Shelly (2020) Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Niat Pengguna dalam Mengadopsi Internet Banking dan Niat dalam Merekomendasikan Kepada Pengguna Lain di Kota Batam. Undergraduate thesis, Universitas Internasional Batam.
|
Text
s-1641276-abstract-en.pdf Download (717kB) | Preview |
|
|
Text
s-1641276-abstract-id.pdf Download (727kB) | Preview |
|
|
Text
s-1641276-bibliography.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
s-1641276-chapter1.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
s-1641276-chapter2.pdf Download (3MB) | Preview |
|
Text
s-1641276-chapter3.pdf Restricted to Repository staff only Download (1MB) | Request a copy |
||
Text
s-1641276-chapter4.pdf Restricted to Repository staff only Download (1MB) | Request a copy |
||
|
Text
s-1641276-chapter5.pdf Download (973kB) | Preview |
|
|
Text
s-1641276-cover-id.pdf Download (60kB) | Preview |
Abstract
Penelitian sebelumnya telah membahas faktor-faktor yang dapat mempengaruhi adopsi teknologi informasi. Pada penelitian sebelumnya dapat disimpulkan terdapatnya keterbatasan dalam hal bekerja sama dalam menangkap faktor teknologi (UTAUT2) dan faktor spesifik pelanggan (teknologi yang dirasakan aman dan niat untuk merekomendasikan) untuk membantu pengguna mengadopsi internet banking. Penelitian ini bertujuan untuk memperluas pengembangan model adopsi teknologi terintegrasi menggunakan model UTAUT dengan bantuan keamanan teknologi untuk memprediksi dan menjelaskan niat pengguna untuk menggunakaan internet banking dan niat untuk merekomendasikan internet banking pada jaringan social. Data survei Penelitian diambil dari 379 responden pengguna internet banking. Jumlah sampling ditentukan menggunakan metode Hair et al., dan model persamaan struktur al (SEM). Konvergensi dan divergensi pada penelitian sebelumnya dikonfirmasi terdapatnya pengaruh social, motivasi hedonis dan keaamanan teknologi yang dirasakan terhadap niat pengguna untuk mengadopsi internet banking dan terdapat ekspektasi kinerja, usaha harapan, adapun nilai harga tidak berpengaruh terlalu signifikan pada pengunaan internet banking. analisis IPMA menunjukkan bahwa di antara semua konstruktor motivasi hedonis dan persepsi keamanan teknologi miliki pengaruh kuat pada niat pengguna untuk mengadopsi internet banking. Saran penelitian ini adalah penyediaan dasar untuk penyempurnaan adopsi teknologi lebih lanjut sementara untuk model peningkatan praktisi Faktor Keamanan (Perceived Technology Security) dapat mengarahkan pengguna ke arah adopsi internet perbankan. ********************************************************************** Previous research discussed factors influencing the adoption of information technology. In previous studies, it can be concluded that there are limitations in terms of working together in capturing technology factors or (UTAUT2) and customer-specific factors (safe technology and intently recommended) to help users adopt internet banking. This research aimed to expand the development of an integrated technology adoption model using the UTAUT model with the help of technology security to predict and explain the user's intention in adopting internet banking and the intention to recommend internet banking on social networks. The study collected survei data that was drawn from 379 internet banking user. The amount of sampling was determined using Hair et al. Method, and the al structural equation model (SEM). Convergence and divergence in previous studies confirmed the presence of social influence, hedonic motivation and perceived technological security on users' intentions, performance expectations, business expectations affecting user to adopt internet banking however price values do not significantly influence the use of internet banking. IPMA analysis shows that among all hedonic motivational constructors and perceptions of technological security retain strong influence on users' intentions to adopt internet banking. The suggestion of this research is to provide a basis for further refinement of technology adoption while a model for increasing practitioners of Perceived Technology Security may direct users towards internet banking adoption.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | Similarity: 24 |
Uncontrolled Keywords: | internet banking , UTAUT2 , Perceived Technology Security , Intention to recommend , Structural Equation Modeling (SEM) . |
Subjects: | H Social Sciences > HF Commerce > Business > Marketing. Distribution of products |
Divisions: | School of Economic and Business > Accounting |
SWORD Depositor: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Depositing User: | Admin Repository Universitas Internasional Batam |
Date Deposited: | 28 Apr 2020 04:37 |
Last Modified: | 28 Apr 2020 04:38 |
URI: | http://repository.uib.ac.id/id/eprint/2333 |
Actions (login required)
View Item |